De “Wellnessrevolutie” van Galeries Lafayette

Written by Sylvie Chantal september 1, 2022 0 comment

Sinds 1894 heeft de warenhuisketen Galeries Lafayette altijd alles in het werk gesteld om te anticiperen op de wensen van hun miljoenen bezoekers. Zo heeft het warenhuis zich een dubbele opdracht gesteld: het beste van welzijn op één plaats samenbrengen en gepersonaliseerde programma’s aanbieden om iedereen een wellnesservaring te bieden. 

 

Sport, verzorging, wellness 

De Wellness Galerie brengt het beste van schoonheid vanbinnen en vanbuiten samen, of die nu van Franse of internationale origine is en of het nu gaat om eeuwenoude tradities of om de nieuwste hightech ontwikkelingen. Om te voldoen aan alle behoeften en wensen van de consument, zijn de door de experts voorgestelde sessies onderverdeeld in vijf hoofdthema’s: schoonheid, lichaamsverzorging, gezichtsverzorging, energie en sport.

 

@thibaut voisin

 

 

De Beauty Store 

In het hart van de Wellness Galerie bevindt zich de Beauty Store van bijna 600 m². De ruimte is opgedeeld in een waaier en zorgt zo voor een vloeiende en intuïtieve presentatie van een uitgebreide selectie wellnessproducten. De ideale plek voor bezoekers om innovatieve geuren en texturen te ontdekken en nieuwe sensaties te ervaren. In de Beauty Store, zowel in de multimerkenruimte (in het midden) als in de afdelingen van de grote schoonheidsspelers (rondom), kan de bezoeker in totaal 169 merken ontdekken, waarvan 40 exclusieve merkenLe Beauty Store.

 

@thibaut voisin

 

Een ‘Good Mood’-architectuur 

De Wellness Galerie is ontworpen als een echte wellnessruimte en nodigt onmiddellijk uit tot ontspanning. De intuïtieve organisatie van de ruimte, met zijn glooiende vormgeving, zorgt voor een gemakkelijke toegang tot de belangrijkste zones, zoals de Wellness Lobby (ontvangstruimte), de Bubbles (privéruimtes), de Beauty Store (assortiment van allerlei producten), de Fitness Store (aanbod van sportkleding), The Source (fitnessruimte) en het DS Café (horeca).

 

@thibaut voisin

 

De Corners

Om het aanbod helemaal compleet te maken, verwelkomt de Wellness Galerie grote cosmeticaspelers en opkomende merken om hun nieuwigheden te presenteren in gepersonaliseerde ruimtes die hun eigen wereld weerspiegelen. Er werden 16 merken geselecteerd op basis van hun doeltreffendheid en hun benadering op het gebied van huidverzorging, waarvan vier exclusieve merkenLes Corners.

 

@thibaut voisin

 

De Fitness Store

De Fitness Store bevindt zich in het midden van de Wellness Gallery en biedt een 200 m² groot sportkledingassortiment voor iedereen: kleding die zowel technisch als hightech is, maar ook moderne en creatieve outfits. In het totaal zijn er een vijftiental verantwoorde merken terug te vinden die bekendstaan om hun knowhow, van grote namen tot opkomende merken.

Elk seizoen kun je er de nieuwigheden van de grote lifestylesportreferenties ontdekken, maar ook de nieuwe merken, die nog weinig bekend zijn in Frankrijk. En dan hebben we het nog niet gehad over de merken die zich helemaal op het vrouwelijk lichaam hebben afgestemd en die hun knowhow gebruiken om lijnen met sportkleding te ontwikkelen.

@thibaut voisin

 

 

Contact : 

Galeries Lafayette

Mme Sveta Chêne

International Sales Manager 

schene@galerieslafayette.com